26 Kasım 2007 Pazartesi

Kırma Börek






İlk tarifimle karşınızdayım. Umarım sizlerle uzuuuuun yıllar güzel ve kalıcı dostluklar kurarız. Kırma börek hem hafif, hem kolay, hem de çok lezzetli bir börek. Acil durumlarda misafirlerinizden tam puan alabileceğiniz bir tarif. Deneyin, çok beğeneceksiniz. Kolay gelsin...

Ben bu ölçüleri küçük fırın tepsisi için verdim. Büyük kullanacaksanız yufka sayısını ve peynir miktarını arttırın.

Malzemeler;
- 3 adet hazır yufka
- 300 gr böreklik beyaz peynir
- sıvıyağ
- 1 su bardağı yoğurt
- 1 yumurta
- susam, çörekotu

Hazırlanışı;
- Yufkayı tezgaha açın. 1-2 yemek kaşığı yağ dökerek her tarafına sürün. Çatal yardımıyla ezdiğiniz peynirden yufkanın üzerine serpiştirin. Yufkayı katlamadan, sadece iki tarafından büzün. (peynirler açıkta kalacak, şekle bakın) Yufkayı ortadan ikiye bıçak yardımıyla keserek tepsinize yerleştirin. Aynı işlemi kalan yufkalar için de uygulayın.
- Bir kasede yoğurdu, bir yumurta ve çok az sıvıyağ ile çırparak yufkaların üzerine kaşık yardımıyla sürün. (çok fazla olmuş gibi görünecek ama korkmayın, o pişince kaybolur) Üzerine susam ve çörekotu serpin.
- 200 derece ısıtılmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.

Afiyetler olsun.

28 yorum:

Selin dedi ki...

Canım Ablacım,
Bak sana o kadar söylüyordum sen de bir blog oluştur diye. Bak ne güzel oldu yaa. Tebrik ederim. Hayırlı olsun. Öpüyorum kocamaaan seni.

Betül İnce dedi ki...

Sevgili Meral,

Hoşgeldin. Ben de Ekim ayında katılmıştım. Burada çok güzel dostluklar kuruluyor, acılar, neşeler, mutluluklar paylaşılıyor.
Börek çok güzel görünüyor.
Ellerine sağlık.
Sevgilerimle.
Betül-yemekkutusu

Betül İnce dedi ki...

Sevgili Meral,
Seni de linklerime ekledim.

Merhaba dedi ki...

Sevgili Betül,
Hoşgeldin. Eminim benim heyecanımı en iyi anlayanlardan birisin. Çünkü daha çoook yeniyim. Ziyaretin ve yorumun için teşekkür ederim. Sevgilerimle...

Selin dedi ki...

Abblacımmmmm,
Canım benim, bitaneeeeeeeem. Ellerine sağlık. Sssssüüüüüperrr :))
Öptüm seni kocamaaaaan :))

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Meral,
Hosgeldin, hayirli ve ugurlu olsun. Tariflerini dort gozle bekleyecegiz. Borek harika ellerine saglik. Sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

ooo bir Mardin'li daha çok güzel yaa,selini sabah gördüm şimdide sizi çok memnun kaldım.
hayırlı uğurlu olsun yeni blogunuz.
bende yenilerdenim,eylül ayında yıllardır olan hayali daha fazla kişiyle paylaşmaya başladım.
betül'ün de dediği gibi burada çok güzel paylaşımlar var çok mutlu olucaksınızdır sizde..
tekrardan hayırlı olsun,bende bağlantılara ekledim sizi.

Selin dedi ki...

Canım Ablacım yaaaa,
O kadar mutlu oldum ki aramıza katılmana, hep sana bişiler yazasım geliyor :))))

serinmavi dedi ki...

Hoşgeldiniz aramıza.Hayırlı olsun :)Sevgiler....

DENİZSEFASI dedi ki...

HOŞGELDİNİZ,GÜZEL PAYLAŞIMLAR DİLEĞİYLE...
ELLERİNİZE SAĞLIK GÜZEL GÖRÜNÜYOR

Selin dedi ki...

Ablacııım,
Hani yeni mamaların nerdeeee? Sen harika yemekler yapıyorsun. Valla ben sabırsızlıkla bekliyorum. Öptüm seni kocamaaaan

cennebazz dedi ki...

meral hanım merhabalar.böreğiniz harika görünüyor.eminim lezzetide bir o kadar güzeldir.ilk fırsatta deneyeceğim.inşallah beceririm.sevgilerimle...

Leziz Sofralar dedi ki...

Meral'cim aramiza hos geldin börek nefis ellerine saglik,en güzel paylasimlarda daima bulusmak dilegiyle sevgiler...

Adsız dedi ki...

hoşgeldin...

ne iyi ettin...

böreğin harika görünüyor...

ellerine sağlık....

görüşmek üzere....

elma şekeri dedi ki...

Aramiza hosgeldiniz hayirli ugurlu bol yorumlu olsun..Tariflerinizi bekliyorum..

NiNo dedi ki...

ellerine saglik canim esracigiminda ruhuna deysin ins

MUTFAKISTAN dedi ki...

hosgeldın canım hayırlı olsun cok guzel olmus boregın ellerıne saglık ,paylasimlarini bekliyoruz sevgiler

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Aramıza hoşgeldiniz. Hayırlı ve de uzun ömürlü bir blog olması temennimdir. Gerçi bende yeniyim.
Bu arada börek nefis olmuş. elinize sağlık. Sevgiler.

DENİZSEFASI dedi ki...

ben de seni ekledim, görüşmek üzere

dogada.blogspot.ru dedi ki...

sevgili Meral ho� geldin blo�un hay�rl� olsun benim �ok sevdi�im bir b�rek yapm�s�n ellerine sa�l�k can�m sevgiler

Adsız dedi ki...

canım hoşgeldinnnnn:)
ellerine sağlık canım börekte nefis görünüyor:)
görüşmek üzere

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Bloğunuz hayırlı olsun.Börek nefis görünüyor.

Adsız dedi ki...

canım aramıza hoşgeldin sefalar getirdin..

ellerine sağlık böreğinde çok güzel olmuş..

artık sık sık görüşürüz..öptüm...

Adsız dedi ki...

merhaba;
blog manşette görüp geldim sayfanızı.ilk tarifiniz hayırlı olsun.çok güzel bir börek tarifi vermişsiniz.ellerinize sağlık.banada beklerim.
http://asotu.blogcu.com

Merhaba dedi ki...

arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim .beni öyle sıcak karşıladınızki,inanın çok duygulandım.inşallah en kısa zamanda tariflerimi yayınlarım,hepiniz sevgiyle kalın!!!

SOFRAM dedi ki...

Merhabalar, bloğunuz hayırlı olsun, aramıza hoşgeldiniz, böreğiniz de nefis görünüyor, benim Eskişehirli komşum bu börekten çok yapar, çok ta güzel olur, ellerinize sağlık, görüşmek üzere sevgiler...

Adsız dedi ki...

ellerinize saglık cok güzel, ben kırma böreğine bayılırım, Eskişehirde yaşıyorum bende.....
yemekleriniz takip edeceğim.
www.elimkolum.com

hepsi dedi ki...

meraba bne ce 12 yaşındayım kırma böreğiniz çok güzel gözüküyor ellerinize sağlıkkk:):):):)